سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مشاوره دکوراسیون و طراحی داخلی دفتر کار

اهمیت فضای داخلی اداری چیست؟

فضای داخلی اداری این قدرت را دارد که در تأثیرگذاری بر عواطف مالکان ، کارمندان و مشتریان نقش اساسی داشته باشد. این امر باعث می شود طراحی آن یکی از مهمترین تصمیماتی باشد که شرکت می تواند هنگام ایجاد هویت و محیط کار سالم اتخاذ کند.

 

 طراحی داخلی بر پایه فعالیت

در این سبک از طراحی داخلی دفتر کار کارمندان می‌توانند هر جا که احساس راحتی می کنند به کارهای خود رسیدگی کنند. به طور مثال اگر کارمندی نیازمند تمرکز بالا باشد می تواند در اتاق های ایزوله شده به کار خود رسیدگی کند و اگر نیاز به کار گروهی و کمک گرفتن از دیگران دارد می‌تواند در فضاهایی که مختص کار گروهی هستند به فعالیت خود ادامه دهد. مقاله دکوراسیون داخلی در سال 2018 را بخوانید.

 

مشاوره دکوراسیون و طراحی داخلی دفتر کار

 

اداراتی که با این سبک از طراحی ساخته می شوند دارای فضاهای مختلف زیر می باشند:

 

فضای باز اداری

قسمتی از اداره می باشد که هیچگونه مرزی بین کارکنان وجود ندارد. هر کارمند میز اختصاصی خود را دارد و می تواند به راحتی با دیگران پرسش و پاسخ را انجام دهد و در کار گروهی به یکدیگر کمک کنند. اگر قصد بازسازی داخلی اداره را دارید، از این نکته غافل نشوید. مقاله اصول کلی نورپردازی در دکوراسیون داخلی را از دست ندهید.

 

فضای خصوصی

قسمتی از اداره می باشد که کارکنان میتوانند به راحتی تمرکز کنند و تلفن های شخصی خود را پاسخ دهند و همچنین قراردادهای خصوصی خود را به سرانجام برساند. این فضاها معمولاً عایق صدا می باشند.

 

اتاق جلسه

بسته به نوع اداره و تعداد کارکنان فضای اتاق جلسه می تواند متغیر باشد. می‌تواند به صورت اتاق کنفرانس باشد یا اینکه از تعدادی میز در کنار هم تشکیل شده باشد.

 

چرا طراحی داخلی مهم است؟

طراحی داخلی روزانه آگاهانه و ناخودآگاه بر روحیه و انرژی افراد تأثیر می گذارد. فضای داخلی اداری این قدرت را دارد که در تأثیرگذاری بر عواطف مالکان ، کارمندان و مشتریان نقش اساسی داشته باشد. این امر باعث می شود طراحی آن یکی از مهمترین تصمیماتی باشد که شرکت می تواند هنگام ایجاد هویت و محیط کار سالم اتخاذ کند.

 

اهمیت طراحی دفتر چیست؟

برای کارکنانی که قسمت زیادی از روز خود را در یک دفتر می گذرانند ، ایجاد فضایی کاربردی ، جذاب از نظر بصری ، راحت و جذاب بسیار مهم است - که همگی باعث افزایش بهره وری و کارایی می شوند. برای مشتریان ، طراحی دفتر لحن کسب و کار را تعیین می کند و داستانی در مورد برند ، حرفه ای بودن و موفقیت را روایت می کند.

 

طراحی مطب در بهداشت و درمان چیست؟

برای مشتریان ، طراحی دفتر لحن کسب و کار را تعیین می کند و داستانی در مورد برند ، حرفه ای بودن و موفقیت را روایت می کند. مشابه طراحی مبتنی بر شواهد در تنظیمات مراقبت های بهداشتی ، طراحی داخلی - فارغ از موقعیت مکانی - بر روحیه ، نگرش ، الهام ، رانندگی و سایر موارد بین افراد تأثیر می گذارد.

 

فضای استراحت

هدف از طراحی این فضا از بین بردن خستگی و کاهش استرس کارمندان است. در این مکان شما می توانید از مبلمان راحت و میز چای خوری بهره ببرید. حتی توانید از میزهای بازی برای رفع خستگی استفاده کنید.

 

نقطه قوت این سبک از طراحی داخلی دفتر کار، ایجاد فضای تعامل و اشتراک ایده ها بین کارمندان می باشد اما تمرکز کردن در این فضا ها کمی سخت تر از ادارات دیگر است که با وجود اتاق‌های تمرکز این مشکل کاملا حل می شود.

 

ادارات با فضای کاری منعطف

در این سبک از طراحی داخلی میز ها و صندلی ها به راحتی می‌توانند جابجا بشوند و این خلاف محیط‌های کاری سنتی و خشک قدیمی است. در این نوع از ادارات کارمندان ملزم به نشستن در پشت یک میز مخصوص نیستند و می توانند آزادانه و راحت به فعالیت خود در هر جای اداره بپردازند. در این طراحی وجود میزهایی که با توجه به کاربری طراحی، بزرگ و کوچک می‌شوند حیاتی است. این کار سبب افزایش بهره وری در کارمندان میشود گوگل یکی از پیشروان در طراحی این سبک ادارات هست. به راحتی نیز های خود را تکان میدهند و باهم به مشورت می پردازند و برای رسیدن به اهداف از تکنولوژی نهایت استفاده را می کنند.

 

آوردن طبیعت در محیط کار

این سبک از طراحی میتوانید به لطف طبیعت استرس و خستگی روحی و فیزیکی کارمندان را کاهش دهید. در این سبک از طراحی داخلی دفتر کار توجه به نور ، گیاه ، صدای جریان آب طبیعی و وسایلی که از مواد خام درست شده باشند از شاخصه های این نوع ادارات است. مقاله رنگ شناسی را مطالعه کنید.